SELAMAT DATANG KE BLOG JASRIZA HAZIRA BINTI JAMALUDIN.. JOM FOLLOW

Thursday, October 6, 2011

bila hati mula berbicara.....

setiap kali aku menghampiri dengan kebahagian, pasti aku sendiri yang memungkiri janji-janji aku. aku x mampu memberi kasih sayang aku seperti aku sayangkan dya, hampir bertahun-tahun benda ni berlalu tapi dya masih dalam hati aku, dya masih dalam jiwa aku, dya masih tersimpan rapi dalam kotak ingatan aku. sumpah aku sayangkan dya, mungkin dya yang pertama dan terakhir dalam hidup aku, meski pun aku x mampu untuk memiliki cinta dya, tapi melihat dya bahagia, aku juga turut bahagia. aku terlalu sayangkan dya, aku selalu inginkan insan yang hadir dalam diri ini seperti dya, aku ngaku aku salah, setiap manusia x sama, hargai mereka yang menyangi kita, tapi aku dah cuba, aku x mampu memberikan kebahagian, aku hipokrit, aku tipu diri aku, aku permainkan hati insan yang x bersalah, maafkan aku.. setiap kali aku fikir, perasaan sedih, kecewa pasti turut hadir dalam diri ini. ya allah aku sentiasa menunggu dan menanti dya hadir dalam hidup ini,aku sentiasa berdoa supaya aku di pertemukan dengan dya walaupun di akhirat kelak aku sanggup. Ya allah andai dya bukan untuk aku, kenapa, kau tak hapus kan semua ingatan tentang dya dalam fikiran aku, selama bertahun-tahun aku cuba untuk melupakan dya, tapi sampai saat ini dya tetap utuh dalam ingat aku....

berkali-kali aku mohon kemaafan kepada insan yang aku khianati, aku x bermaksud untk mainkan perasaan, aku juga inginkan kebahgian seperti mereka, aku cuba, tapi aku x mampu, aku x mampu memberikan kebahgian, aku x mampu, aku sedih ya allah.. aku letih dengan diri ini... maafkan aku alif, keputusan ini agak menyakitkan hati kamu, aku bersalah, tapi aku cuma nak kamu tahu, aku bukan seperti yang kamu sangka kan.. kamu tidak berada di tempat aku, kamu tidak merasa apa yang aku rasa. hidup aku terlalu sulit. maafkan aku..

aku blur, aku tak tahu mana lagi nak luah, hanya blog ni ja yang jadi teman aku ketika aku sedih, gembira ketawa, aku bersyukur masih ada tempat untuk aku luahkan apa yang aku pendam, kadang-kadang aku luah kan pada kawan, tapi aku takut org bosan dengan cerita aku, aku x nak bebankan kawan2 aku dengan masalah aku,tq pada kawan2 yang sering bagi nasihat kat aku.. hnya tuhan saja yang mampu balas segalanya..

No comments: