SELAMAT DATANG KE BLOG JASRIZA HAZIRA BINTI JAMALUDIN.. JOM FOLLOW

Saturday, December 17, 2011

Mencari Solehah...

tajuk entry kali ni Mencari Solehah.  Realiti yang di cari untuk jadi kan diri aku lebih baik dari sekarang.

aku ngaku diri aku jahil, aku ngaku diri aku x solehah seperti perempuan lain, aku ngaku aurat aku sentiasa terbuka, rambut perkara utama. tapi semakin meningkat usia aku, semakin terbuka fikiran aku untuk berubah ke arah kebaikan, aku masih mencuba dan terus mencuba sehingga ke akhir hayat aku, aku harap satu hari nanti aku pasti temui Nur(cahaya) yang aku cari selama ni.

aku di lahirkan dalam keadaan begitu, aku di besarkan dalam keadaan bergitu, soal aurat bukan tiada teguran, teguran tu sentiasa ada dari ibu bapa, tapi tidak di beri tekanan yg mendalam, aku x salahkan kedua ibubapa ku, aku tau manusia ni lalai, tapi dengan izin allah insyallah satu hari nanti segalanya pasti berubah, plezz jgn judge aku dengan pekara yg lalu, sebab x semua manusia di lahirkan dalam keadaan soleh dan solehah, hanya pengalaman yg pasti mngajar kita erti mendewasakan diri dan erti memperbaiki kesilapan yg pernah aku lakukan.

aku mohon pada mereka yang selalu mengkritik dan menghukum aku dengan kata-kata mereka, beri lah aku nasihat, insyallah dengan izin allah aku pasti berubah. setiap nasihat yg baik dan yang berguna pasti aku ambil, plez jgan paksa, aku takut jika di paksa, aku takut aku tidak ikhlas pada diri sendiri dan pada ilahi.

kita x dilahirkan terus menjadi soleh dan solehah, tapi kita mencari supaya kita kecapi hajat ilahi, manusia biasa selalu melakukan kesilapan, tegur dan nasihatlah aku untuk jadi insan yg sempurna, insan yang di redhai oleh ilahi.doakan aku setiap dalam solatmu  supaya aku x lalai, supaya aku x lupa untuk menyembah Allah, dan supaya aku sentiasa menjaga aurat-aurat ku. Aku juga pasti sentiasa berdoa supaya satu hari nanti aku kecapi Solehah yang di cari AMIN....

No comments: